Pilisi MTB túra

Jó kis túrát nyomtunk ma. Börzsöny helyett a Pilis volt a menü.
Dani beszámolója:

"A terv:
UVH - Budakalász - Pomáz - (Z,Z3,S+) Lajos-forrás - (P+) Tölgyikrek - (S,S+) Pilisszentkereszt - (K) Dobogókő - (S,Zc) Szakó-nyereg - (Z+) Hoffmann vadászház - (Z+,Z) Béla-tető - (Z,P+) Savó-kúti-tisztás - (P+) Pilismarót-Basaharc, Rév

Jandival 3/4 8-kor indultunk innen a Flórián térről az UVH-hoz, ahonnan már Ködmönnel, Pepével a túravezetőnkkel és még egy sráccal kiegészülve vágtunk neki mai utunknak. Már itt látszott, hogy Pepe komolyan gondolta a Börzsönyözést. Nagy Hideg volt a cél és brutál lámpákkal készültek.

Útvonal: Megegyezik az előre leírtakkal, de nagyon sok olyan alternatív ösvényt használtunk, amin eddig még nem jártam. GPS nélkül nem lehetett volna eltalálni rajtuk az biztos. Nem a legrövidebb, hanem a legizgalmasabb útvonalat kerestük :), kb 2-300m-el kevesebb szintet is mászhattunk volna,de így volt jó. Jandi nagyon ellenkezett, hogy ő nem akar a Börzsönybe menni, és persze mi Ködmönnel is :). Dobogókőn (erre már ki kéne találni valami rövidítést) elfogyasztottuk a megérdemelt giga mennyiségű kajánkat, amiből természetesen nem maradhatott ki a "rétes", ami finom meleg, ugyanakkor a szokásos almás pite ízű volt :).

Furcsa módon összesen 1 bringással találkoztunk eddig, de ebédidőre Kati és Örs is befutott, így mi Ködmönnel átpártoltunk hozzájuk, hogy Paprét felé vegyük az irányt. Jandinak kötelező jelleggel meg kellett aznap hódítani a NHH-t, de mi nem akartuk és ha velük megyünk lett volna menekülési esélye:).

Paprét felé végre megint bringásokat láttunk, és furcsa mód őket is ismertük. Veronikáék voltak azok, jó volt egy is Happybikeos találkozó a Pilis közepén:). Kis Rigónál Kati és Örs hazafelé, mi pedig Paprét felé vettük az irányt, megint terepen. Innen: Paprét-Vízverési nyereg - Mesterrét - Dunabogdány, majd be Csaba barátomhoz, ekkor 65 km-nél jártunk. Itt egy kis vörösboroskávét ittunk, beszélgettünk és képeket nézegettünk, majd 2 óra pihi után fél 4-körül elindultunk hazafelé. Terepen vissza József-forráshoz, majd végig a zöld és piros kerékpárút jelzésen le a Tahi hídig, ahonnan aszfalton illetve az európai bringás úton jöttünk haza.

Nekem bruttó 10 óra és 104 km lett. Nagyon jól éreztem magam, sokat röhögtünk és jó kis ösvényeken voltunk.

Mai mottónk: Olyan ösvényen nem megyünk, amit ismerünk maximum visszafelé, mint ahogy szoktunk :)."

Annyi izgalom történt még, hogy kiszántottam egy hatalmas farönköt a helyéről. Jandi könnyesre röhögte magát a KTT-n.