Velence tízszer - tókerülő teljesítménytúra

Megkaptam életem első sportteljesítményért járó kupáját. Majdnem 35 évet kellet ehhez várnom, de végre sikerült. Hogy miért is?

Ködmönbá körbe körbe karikázott a Velencei tó körül. Egész álló nap. A Nap állt, én ültem. Ebben a témában lehetne egy Nap kontra fenekem vitaestet tartani, hogy ki érezte jobban magát. A napocska fentről nézegethette a velencei tó partján minimális textiliákba csomagolt hölgyek látványát. A fenekem max. a nyerget koptatta. No hagyjuk. ...

A nagy meccs Lance Amstrong-gal: A kezdeti bemelegítő tempó egyre fokozódott. Összeállt egy gyors csapat. Hamarabb meg akartam állni frissíteni, de jól haladtunk. A többiek is nagy dilemmában voltak. A hűvös reggel miatt hosszú ruhában indultak, közben meg javában tűzött a nap. De menni kellett, tempó volt. Hol szétszakadtunk, hol összeálltunk, cserélődtek az emberkék. Mindig akkor találkoztam Resuah-val, amikor valamelyik szupereszpresszel tekertem együtt. Azt gondolhatta végig így hajtok. Elárulom, egyébként lájtosabban mentem. Nem voltam gyalogkakaukk végig.:)
Jó tempóban gyorsan fogytak a kilométerek, amikor, aztán egyszer csak az 5. körben sikerült elcsípnemLance Amstrongot. US Postal mez - Trek karbon bicó és egy kellemes 40-es tempó volt az ismertetőjegy. Nem tévedhetek biztos ő volt az. :)

Ráragadtam a kerekére. Gondoltam reszkess öcsi, jön a magyar virtus. Megmutatom, hogy mit tudok. ASukoró előtti emelkedőig simán ment minden. Jó kapkodtam a levegőt, de hát ez van, ha az ember egy többszörös Tour győztessel meccsel. :) Itt megrángatták picinkét a sort. Kiderült, hogy nem bírok emelkedőre 40-nel tekerni, otthagytak és pont. Üldöztem még Őket saját zsíron milliós pulzussal, de az 500 méteres távolság csak megmaradt. Ennyit az alapozó tempóról. Ugyan szélárnyékban utaztam az elején, de összejött akkor egy 47 perces köröcske végeredményben egy 35 körüli átlaggal.

Kör:   Idő: Táv: Átlag:
4 3:30 110,4 Km 31,5 Km/h
7 6:14 193,2 Km 30,99 Km/h
10 9:20 276 Km 29,57 Km/h

Nem sikerült végig tartani a 30-as átlagot. Bár előre kb. nettó 27 km/h-t terveztem. Menet közben azonban vérszemet kaptam. A 8-9 körben belassultam nagyon. Elfogyott előlem a boly és a szélárnyék. De igazi mélypont nem volt, csak nagyon megfogott a szél. Bruttóban 10.25 perc volt a táv.

Kaja: Enni, inni nem kívántam az első 4 körben (110 km), így ezt letudtam 1 kulacs enrgialével és 1 banánnal. Utána bement még két körözöttes szendvics + 2 banán + 1 cerbona + 2 kulacs izolötyi (összesen 3) + 1 gél + 3,5 liter víz.

Találkozások:
Előzmények: Előző este szokás szerint elszöszmörögtem éjfélig. 2-kor már ágyba is kerültem. Reggel sikerült elaludni. 1/2 6-kor ébresztő. Félálomban tűz ki az Őrsre. Kanga késik. Így relaxáltam és gyönyörködhettem a napfelkeltében is. Volt rá időm bőven.:) Kangával és lányával autókáztunk aztán a színhelyre, köszi a fuvart.
1 kör:  Velencén 1/2 7 kor nagy Grupettós csapat készülődött mikor neveztem. Közben HengerDarthMaul elstartol. Erről lemaradtam. PROF és mégy G betűs srác társaságában rajt. Kellemes zsírégető bemelegítő tempó, dumcsi. A bicajra öntött fél vödörnyi olaj ellenére a gép elkezd csörögni. Ez a pROFRontó Pálra magyarosíthatná a nevét. ::))
2 kör: Megtaláljuk Obor-t, aki éppen a nyeregben reggelizik. Később általa bepillantást nyerhetünk ez ultra IronMan kulisszatitkaiba, jól szórakozunk.
3. kör: Ketten megyünk, kicsit gyorsítunk a tempón. Egy bolyt lehagyunk, Obor begyújtja a rakétákat 32-33 a tempó. A csapat fele leszakad, megyünk tovább, majd ketten maradunk. Az autópálya aluljárónál utolér egy gyors csapat. Nagyon mennek. Rástartolok. Megvannak megyek velük. Ismerősök sora: Lolli, Dingóék,
4. kör: Folyamatos 32-es tempó. Jól megyünk - élvezem a tekerést. A boly elfogy. Hárman maradunk csak. A többiek még hosszú ruhában vannak. Megbeszélünk egy gyors megállást. Kicsit elnyújtjuk, feltöltjük a készleteket. Eddig nem kívántam a frissítést, innentől körönként rágcsálok valamit. Sapkás barátunk nem vesz észre, elszáguld mellettünk.
5. kör: A Kellys-es 45 kilós szakállas bringás-társsal ketten nyomjuk a 32-es tempót. Hátulról valami nagy zúgás hallatszik. Jön egy expresszvonat. US Postal mez. Ááá.. megjött Lance Amstrong. Ráállok a csapat végére. Nagyon kellett igyekezni. Másodpercek alatt maxpulzus. Nem zsírégető a tempó, az biztos. Ekkor robogunk el Resuah és Kangamellett.
6. kör: Na erre nem emlékszem, de gyorsan megyünk valakikkel. Mesi, R0fike bíztat. Jól esik. Találka a G betűsökkel:Ghiml, Thpt, Friczy és ismeretlenek. Az aluljáró után utolér Henger. Nagyon megy. Nem hagyom magam, tekerek vele. 36 km/h- Henger vazz, végig így nyomod? Sajna a kör végén Henger kiáll frissíteni.
7. kör: Segítség egyedül maradtam. És itt a csúnya szembeszél is. Brühühü. Szépen lassulok 29 -28 - 27 - 26 -25. Ez a K… szél. Megyek inkább vitorlázni. Akkor meg nem fúj így. Murphy bácsi törvénye örökérvényű.:)) A vizem is kifogyott. Ne már. Az északi parton a 183 km-nél tartom a második megállómat. Itt a kútnál ebédelek egy fa árnyékában Hengerel. Nagyon fűtenek ma. Befekszem a kút alá. Végre fázom.:) Valami mágnes van ide kérem beépítve nem bírom magam rávenni az indulásra. Henger el. Na gyerünk-menjünk.
8. kör: Megint egyedül. Nem jó ez így: unatkozom. Az "ég a gyertya ég" dalocskának a szövegét próbáltam kitalálni. Nem sikerült. Költöttem egy saját verziót: "Ég a zsírom ég, el ne aludjék, aki fogyni akar, mind itt tekekerjék". A nagy versgyártásban már megint észrevétlen belassultam, de jött két G betűs: Gabriel8 és talán alu-sas. A nyomukban kellemes volt a tempó 27-30. Aztán HBSE mez villan végre. Milán és barátnője. Kör végén vízvétel újabb megállás. Itt integet pROF.
9. kör: Megint egyedül. Unom. Megállok. Aztán zfazék elhúz mellettem. Visszanéz. Rásprintelek utolérem. Beszélgetve sokkal jobban telik az idő. Ő vizet vesz én tovább megyek, majd pár kili után meggondolom magam, nem jó egyedül menni. Én is kiállok. Innen együtt be a célig. Kivivel a rajtnál dumálunk: jó az idő, szépek a lányok, korán is van még, nem akarok elindulni. Egy fél órás piknik után csak nekilendülök. Benyomok egy gélt a végére, hogy ne legyen szenvedős a vége. Ez a citromos végre ízlik.

10. kör. Összefutok egy bollyal. Jól megyünk. Váltott vezetés. Ketten maradunk csak. A sráccal együtt nyomjuk, de nem jól esik már az ülés sehogy sem. Kibeszéljük magunkból a fájdalmainkat, így gyorsan szaladnak a kilcsik. Ő megáll. Megyek egyedül tovább. Utolér. Meghúzza az emelkedőt. Nekem most ehhez nincs kedvem. Kár. Mert így látótávon belül loholok a nyomában. Még jobban gyorsítunk. Befogunk jó pár sorstársat, És hurrá bent is vagyunk a célban. Itt társasági élet zajlott. Mindenkivel találkozom, akivel egész nap nem sikerült pl.: Papa CsapatMesiékLolli, Kangáék még rótták a köröket. Aztán sorban beérkezés, kupa átvétel, öröm, aztán tűz haza.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések