Bükk happy bringa és fotótúra -Árpibá(jk)

Hétfőn délelőtt kémleltem az eget. Sötétség, köd, pára. Ebből sem lesz bicaj. Lecipeltem Miskolcra a bringát és csak nézegetek ki az ablakon. Szomorú vagyok. Szakad az eső. Szívás. Nem Szilvás.

Kezd kisütni a nap, de jönnek-mennek a hatalmas felhők. Hurrá elindultunk. Happy fotó túra lett az egész napos bükki tekerés helyett. Nem baj legalább nem fáradtam el. Pedig Tom részletes útvonallal készült. No majd legközelebb.

Tekerés Lillafüredre, útközben sziklamászók fotózása, majd vízesés megtekintése. Karikázás a Palotaszálló és a tó körül. Ügyességi szlalomozás a millió turista között. Bringázás a Garadna völgyben, megállás az Ómassa őskohónál. Barátkozás a morcos őrrel, majd a Kisvasút felfedezése. Később kis gyalog és fotótúra fel a Sebesvíz mentén. Jócselekedetként egy eltévedt autóst is útbaigazítottunk.

Megmásztunk egy valamilyen hegycsúcsot is. Szembesültünk a nagy felhőkkel. "Tuti megázunk" - gondoltuk. Így is lett. Kis eső, majd zúzás terepen és aszfalton lefelé. Tom profi DH technikájával hamar otthagy, de mindig megvár. Ezután még egy elhagyott kőbánya lápvidékének élővilágát is felfedeztük. Életemben nem láttam még félig hal, félig gyíkszerű vízi élőlényt. Új fajt fedeztünk fel?
De nem. Később Tom kideríti hogy, a béka átmenti létformáját sikerült megtekintenünk.

Azért sikerült buktázni egy nagyot. Tom szólt, hogy csúszik a sin, amit kereszteztünk. Mondtam hogy OK. És már le is pihentem a sárba. Lezúztam sikeresen a sípcsontom. Kicsit fáj. Brühühü. Nem vészes.

Lillafüreden közben végigsöpört a monszun. A szép vízesésből sárfolyam hömpölyög. Na ezt jól megúsztuk. Elvállunk. Én sprintelek haza a hátizsákért és a finom hazai kajáért. Majd repesztek az állomásra, hogy elérjem a vonatot. Itt ismerősökkel találkozom. Egy nagy csapat jön haza a Hernád túrából. A kerékpárvagonban együtt utazom A HBSE-s Ghiml-lel és a Grupettos Péterrel. Élmények közös mesélésével gyorsan telik az út. Túléltük a miskolci kohórobbanást és tüzet is.

Szép ez a bükk nagyon. Hogy felejthettem ezt el? Azt hiszem, többször megyek majd haza tekerni a jövőben.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések